Om Oss

eRAD - En livslång resa från idé till verklighet

Farhad Kafi - Grundare

Story

Med en lång bakgrund inom webbutveckling var beslutet att kombinera detta med radiologi självklart. Det är ju charmen med just radiologi - man kan titta på undersökningar från hela världen och fortfarande "sitta hemma i köket".

Radiologikurserna i Sverige är få och blir snabbt fullsatta – lösningen? Fler och bättre kurser med större tillgänglighet. 
Kurser som är interaktiva och integrerade med FDA & CE godkänt diagnostiskt PACS där studenten själv får scrolla i genom och skriva utlåtanden. Där stor vikt har lagts ner på pedagogik av specialister i respektive ämne med riktiga fall. Där känslan av att det bara är du och den enskilde föreläsaren som tillsammans går i genom fallen på ett strukturerat sätt infinner sig genom hela kursen. 
När, var och hur många gånger du vill.

Välkommen till eRAD! Visst var det på tiden?

Farhad Kafi
Grundare
ST-läkare Radiologi
Senior Webbutvecklare

Varför våra kurser?

Vi på eRAD är och har varit ST-läkare. Vi vet att studenten själv måste gå i genom fallen för bästa resultat. Stor vikt har lagts på pedagogik och hur vårat kursmaterial förmedlas. Våra fall består till stor del av akuta jourfall, men även polikliniska fall förekommer frekvent i våra kurser. 

Det spelar ingen roll hur många “singel-bilder” studenten ser, vare sig i en textbok eller via en lågupplöst projektor, den framtida radiologen behöver själv titta, fönstersätta, zooma, mäta och få känslan när denne scrollar i genom en undersökning. Radiologens “interna bildbank” måste ständigt expanderas. Det bästa sättet är genom ett eget PACS med riktiga fall. Fullständig hands on med andra ord!
Våra föreläsare är bland de bästa inom sina respektive specialistområden, har lång erfarenhet av undervisning och strävar alltid efter att vara uppdaterade inom de senaste riktlinjerna och föreskrifterna. 

Alla våra kurser är skapade och formade runt den senaste målbeskrivningen för ST-läkare inom radiologi av ESR (European Society of Radiology).

Varje kurs på eRAD avslutas med en tentamen som behöver klaras med godkänt resultat för att kunna få respektive kursintyg. Klarar man våra kursprov så kan vi med säkerhet garantera att studenten har lärt sig den radiologi vi lär ut. 

Vårat mål är att öka kompetensen inom radiologi i Sverige med dedikerade kurser som alltid är tillgängliga. 

Slutligen har eRAD, av självklara anledningar, de mest kostnadseffektiva och miljövänligaste kurserna i landet.

Våra Huvudföreläsare

Alla våra utbildningar hålls av specialistläkare med utmärkt pedagogisk förmåga och många års erfarenhet inom respektive ämne. Enstaka föreläsningar kan hållas av seniora ST-läkare.

Fredrik Haglund

Överläkare Radiologi
Bukradiologi, Traumaradiologi.

Marie Beerman

Överläkare Radiologi
Bukradiologi, Interventioner

Kommer Snart

Överläkare Radiologi
Thoraxradiologi

Farhad Kafi

ST-läkare radiologi
MSK-radiologi, Teknikfrågor

Statistik på eRAD.se

800+

Antal riktiga fall

90+

Föreläsningstimmar

12+

Föreläsare

60+

Studenter

Vad säger våra studenter?

Mycket bra. Bör ingå som för-litteratur inför framtida bakjourskola. Händer ofta att man som urologbakjour får titta på CT bilder själv för att kunna värdera patient eller det skriftliga röntgensvaret.
erad avatar
Thomas om Uroradiologi på Jourtid
Göteborg
Jag har inte alltid möjligheten att åka på kurser pga att platserna till dessa tar slut alldeles för fort samtidigt som man har barn att ta hand om. Med denna lösning kan jag fortfarande vara på min hemort och gå kurser som jag tycker är minst lika bra, om inte BÄTTRE än nuvarande utbud.
Elin
Stockholm
Fick äran att vara pilottestare för en av erads kurser. Grymt genomtänkt. Detta kommer garanterat att bli en succé.
Ser fram emot nästa kurs!
Alexander
Umeå
Ni kommer ändra på hur ST-läkare inom radiologi väljer att gå kurser till det bättre. Perfekt att kunna scrolla själv i undersökningar och skriva utlåtanden med direkt feedback!
Henry
Stockholm

Vi erbjuder även kunskapsbedömningsprov för ST-läkare inom din verksamhet

Kunskapsbedömningen är helt objektiv och kan ske på flera olika sätt samt anpassas efter verksamhetens förutsättningar